היכן אפשר לקנות ביצי דגים מסוג בוטרגה?

אנשים רבים אוהבים לאכול ביצי דגים בשעווה, היכן ניתן למצוא ולרכוש אותם?

בעבר, אם רציתם לרכוש ביצי דגים בשעווה, כנראה והייתם צריכים קשרים טובים בחו"ל. כפי שבעבר היה אפשר לקנות קוויאר רק באירופה, ניתן הייה לרכוש ביצי דגים בשעווה (העונים לשם בוטרגה) רק במקומות מסויימים. המקומות אלו היו בעיקר איטליה או ארצות צפון אפריקה. כך רק מספר ישראלים ברי מזל, שהיו להם קרובי משפחה בצפון אפריקה שיכלו לעבור בחשאי בין המדינות, זכו לטעום מהמעדן הנקרא ביצי דגים בשעווה. מעט ישראלים יכלו לרכוש ביצי דגים בשעווה בחופשות שלהם באיטליה, בעיקר בדרום המדינה, באזור נאפולי. אלא שהיום, עם הפתיחות הקולינארית, ניתן גם למצוא ביצי דגים בשעווה במס' מקומות בארץ. אז היכן אפשר לקנות ביצי דגים בשעווה?

ביצי דגים בשעווה

כמובן, שהמקום הטבעי בו אפשר להתחיל לחפש ביצי דגים בשעווה הוא במעדניות ובחנויות הדגים. ראוי לציין, שלא בכל חנות דגים אפשר למצוא היום ביצי דגים בשעווה, כי באופן מסורתי החנויות הללו מציגות יותר דגים מאשר ביצי דגים בשעווה. באופן כללי הטעם הישראלי לא הכיר לאורך השנים ביצי דגים בשעווה, משום שהמסורת של ביצי דגים ככלל לא הייתה מוכרת (כי הקוויאר איננו כשר). אולם ביצי דגים בשעווה הן כשרות – ולכן היום יותר ויותר חנויות דגים מחזיקות כמות נאה של ביצי דגים בשעווה.

מעבר לחנויות הדגים כמובן שאפשר למצוא ביצי דגים בשעווה במעדניות השונות. העלייה מברה"מ, גרמה לפתיחה של מעדניות רבות ברחבי הארץ. ביחד עם ביצי דגים שאינן כשרות, אפשר למצוא היום כמעט בכל המעדניות בארץ ביצי דגים בשעווה שהן כשרות לחלוטין. רוב ביצי הדגים בשעווה שנמכרות במעדניות הינם תוצרת חוץ. אמנם יש ביצי דגים בשעווה שמורכבות מדגים שנמצאים בסביבת ישראל (כמו דג הבורי), אך ברוב המקרים ביצי דגים בשעווה מיובאות מחו"ל.

ואיפה עוד אפשר למצוא אותן?

ישנם מקומות פרטיים אשר מוכרים ביצי דגים בשעווה באופן כמעט בלעדי, בעיקר באזור תל אביב. מדובר על בוטיקים שמתמחים במכירה של מוצרי מזון יוצאי דופן, ובין השאר גם ביצי דגים בשעווה. היתרון הוא שבמקומות אלו לא תצטרכו לבחור סוג אחד בלבד של ביצי דגים בשעווה. ברובם אפשר למצוא כמה סוגים שונים של ביצי דגים בשעווה, ולא להסתפק בסוג אחד בלבד. כמובן שתמיד קיימת האפשרות לרכוש ביצי דגים בשעווה מחו"ל, ועדיין אפשר למצוא את המעדן הנ"ל במקומות רבים, כאשר איטליה היא יעד מועדף לרכישתם. בכל מקרה, יש היום שפע של מקומות שאפשר לרכוש בהם ביצי דגים בשעווה ואפשר גם לבצע השוואה של מחירים וחומרי גלם

מפיץ ראשי בישראל של ביצי דגים לאתר Bottarga.com:
מעדניית טעם גם עדן הממוקמת בשוק נתניה. המציעה מגוון רחב של דגים, גבינות, נקניקים וכו.
בין היתר תוכלו לרכוש ביצי דגים מסוג הבורי והטונה. ביצי הדגים מגיעות בשעווה מצרפת. הסחורה משובחת וטעימה.שווה לנסות!
במחירים מוזלים : 100 שקלים בלבד ליחידה. במקום: 130 שקלים.
לפרטים: היהלום 4 נתניה, בכניסה לשוק נתניה

להזמנות צלצלו 09-8343049